mandag 2. desember 2013

Marius langlue

Denne luen falt eg for, noe som resulterte i to stk.
La opp 100 masker og strikket 10 cm vrangbord 2 rett og 2 vrange. Deretter økte jeg med 8 masker for å få mønsteret til å passe maskeantallet.  Etter mønsterstrikk felte jeg 4 masker (i sidene og foran og bak) hver 6. omg. til det gjensto 8 masker.  Dro så garnet gjennom disse og laget dusk som jeg sydde fast.  Disse er strikket i Sandnes alpakka og det gikk med to nøster i hovedfarge samt 1 av hver i de to andre.  Myk og deilig lue som ikke klør.  Passer barn og voksne. 

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for at du delte denne. Driver med mønsteret nå Siden jeg selv har falt helt for denne lua. Men var kjempe usikker på hvordan jeg skulle felle av. ☺

    SvarSlett
  2. Hei lurer på om denne lua passer en 5 åring også? Eller finnes det oppskrift på forskjellige aldere?

    SvarSlett